fredag 31 december 2010

Året i Spenaten 2010

Snart är det slut,
det här året - 2010
året då jag började blogga
Så - vad sägs om en snabb återblick:


Januari - Maj
Bloggade inte ännu, men hann busa lite med fina Magda och gratta Äjj-Käjj

Juni

I juni firade jag nationaldagen lite extra och i brevlådan dök det upp en semla

Det blev dags för Storebrors första skolavslutning

Jag postade chokladsoppa och lyckades förolämpa 20% av mina läsare samt tappa gräddfil i datorn


Juli

Juli bjöd på semesterresa till Danmark med övernattning hos familjen Äjj-Käjj på vägen ner och bloggträff i Ödeshög på vägen hem.

Vi bakade exploderande pizza, jag började träna igen

- och jag saknade min mamma - massor !


Augusti
Under augusti dök spindlarna upp från höger och vänster

Vi kollade moln och kaniner

Vi mötte Elvis och delar upplevelser med Annika, skapar kroppskonst och köpte vår katolska gräsklippare (?!?)


September

Storebrors envisa tand gav äntligen upp och mannen dammsög upp en halv palm

Nalle Phu fick ett par byxor och vi skrattade åt grodor.

Vi kärade ner oss i Tess i Alcazar - en kärlek som växte mer och mer

Slutligen slog jag världsrekord


Oktober
Storasyster ritade en bok – en rimbok

Jag var jättesnabb – men inte i träningsspåret tyvärr

Hittade en hög med Annikas polare, varav en bor på Göta Lejon nu

Outade en fobi och återupptäckte Eddie Izzard – världens kanske roligaste man !

Träffade världens kanske trevligaste bloggerskor – vilken kväll !

Förfasade mig över modet och andra idiotiska saker

Slutligen blev jag lite ledsen i ögat när en ikon gick ur tiden…


November

I en tillfällig mental lapsus köpte vi hund – vi som har så lite att göra…

Garvade åt spanjorskor med hybris och funderade över sanningshalten på Fejjan

Mona roade oss med sina pyjamasar och jag funderade på om Rosa kunde vara intresserad av vissa rea-kläder här i Spenaten

Spindeljävlarna var tillbaka… aaagggghhh… inte bara en gång utan två !

OstBÅGAR Sus – BÅGAR !

Vi fick nya bästisar och drack gott med dem, skålade även med Ting & Sus

Upptäckte att Lillasyster är en gangster och att Lillebror faktiskt lyssnar mer än man kan tro…

Funderade på det här med julpynt – men beslutade mig för att det jag har duger…


December
Inledde december med att fundera över vuxna saker

Letade efter bilen och fick senare punka – dyr punka…

Vi lärde oss lite om att vara hundägare

Det tittades lite på TV och även lite på Youtube

Avslutade med att jula till det lite i huset och gjorde en kalkon till julbordet


************
Jag är förundrad och glad över de 27 följare och drygt 35-40 personer som hittat mig under de här månaderna och som tittar in varje dag...
Nu får vi se vad nästa år här i Spenaten har att bjuda mig på som jag i min tur kan bjuda er på.


Gott Nytt År
från mig i Spenaten

3 kommentarer:

Sus sa...

gott Nytt år, trots att du förolämpade mig ;-)!!

Helena m. 4 sa...

ha ha - men du tog det ju ganska bra ändå ;-)

Ting sa...

Gott Nytt År!