lördag 26 juni 2010

När man är lite för glupsk...

Ja, vad ska man säga...

Satt och pratade i telefon tidigare idag.
Personen jag pratade med hade precis börjat en lång utläggning om något och jag tänkte därför utöva lite simultankapacitet genom att både lyssna OCH doppa ett chips i gräddfil (för att sedan stoppa det i munnen).

Tydligen har alla timmar i solen de senaste veckorna satt sina spår - och "blondinprocenten" har höjts kraftigt - för helt plötsligt låg det en stor klutt gräddfil mellan Ctrl-knappen och shift-knappen.

Aaagghhh,
Inte den bästa placeringen av gräddfil - ALLS!

Så det blev till att leka minidammsugare och försöka få bort allt, utan att tungan fastnade mellan nämnda knappar, febrilt önskandes att min bekant inte förväntade sig något intelligent svar den närmaste halvminuten. Helst inget svar alls faktiskt.

Och för alla anhängare av Magdalena Ribbings läror:
Givetvis höll jag ett finger över telefonens mikrofon så att det inte skulle höras att jag både sörplade och tuggade...

1 kommentar:

Fräsigt sa...

HA HA HA. Så jävla rooooooligt. Orkar inte.