tisdag 22 juni 2010

Jag - en avancerad höna ?

Bildkälla.

Okej - här kommer ett mycket kvinnligt inlägg.
- och är man lite "detaljkänslig" får man väl hålla för ögonen.

Sedan jag fått mina (okej då, våra) barn så har min kropp förändrats på många olika sätt. Men det som blir högst uppenbart en gång i månaden är att jag är en stor jädra äggmaskin.

Innan vi fick första barnet var vi på diverse utredningar för att det var lite "trögstartat", och då fick jag bl.a veta att jag har störst äggproduktion på höger sida...
...å herrejösses vad det känns nu när äggmaskineriet startar varje månad, och speciellt på höger sida. Vissa dagar tvingas jag till och med ta hjälp av herr Treo och fröken Alvedon.

Allt detta hade varit lite mer praktiskt att veta INNAN, när vi försökte skaffa barn. Jag menar så man visste när det var läge att satsa lite mer för att träffa rätt.

Det enda positiva är väl att man vet när man ska akta sig för vissa aktiviteter... för efter 4 graviditeter har den här bebisfabriken stängt för gott.

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Här är fabriken stängd efter 2 barn. Räcker för oss.
Men visst ändras kroppen efter man fått barn...eller så lär man sig bättre hur den fungerar....

Fräsigt sa...

Min är stängd också. Väldigt stängd.