lördag 18 december 2010

men jag har ju glömt...

Glömde ju redovisa den första cliffhangern,
men å andra sidan var det ju ingen som påminde mig eller frågade vad det gällde,
så de' så,

I alla fall,
vi fick punktering på ett av våra nya vinterdäck häromdagen,
ja ja - våra hyffsat nya och fortfarande helt okej vinterdäck,
trodde vi hade kört på något hos en av grannarna,
de har sedan i somras totalrenoverat sitt hus och tanken slog oss att det kunde ha spridits en och annan skruv och spik kring byggplatsen,
- då hade vi ju i så fall bara kört 200-300 meter hem så däcket borde ju gå att laga,
så fort blir det ju inte tomt på luft...

Sagt och tänkt,
jag lastade in däcket i bilen och körde till vår verkstad,
egentligen i ett helt annat ärende,
men passar på att köra till gummiverkstaden och visa upp vad vi hade

Killarna kollar på det och ser ganska snabbt skruven (!) som sitter djupt intryckt,
men säger att de vill ta loss det från fälgen "bara för att kolla att allt är ok inuti"

De sätter fast däcket i maskinen som bänder loss det och då hör jag: "OJ !"
- inte ett bra "oj", utan ett mycket förvånat "oj"
Jag säger direkt: "det där var inget bra "oj" va' ?"
varvid han svarar: "njaa, du kan ju komma och kolla"

Svårt att se ? ha ha ha, klicka på bilden...
ha ha ha ha ha ha ha...
det svarta "smulet" ni ser fylla upp hela botten av däcket är resterna av insidan på vårat nya vinterdäck...
ha ha ha ha ha ha ha...
vi hade nog kört lite längre med den där skruven fast i däcket än bara hem,
*suck*

Det var väl det roliga,
det "o-roliga" är att det kostar 2.600 kr för ett nytt...
- såhär lagom till jul