onsdag 15 december 2010

Välkomen Brysselkakan !


Följare nummer 25 är här,
en kaka från Bryssel... eller iallafall en utlandssvensk

Jag vet att Adde Malmberg för länge sedan gjorde en rolig stand-up om danskar i Bryssel, något om att inte ens de utbildade tolkarna kunde förstå danskar som försökte prata engelska... men tyvärr har jag inte hittat den någonstans...

Hur som haver - hon huserar i ett regnigt Bryssel där hon verkar nära bekant med begreppet: "in i dimman", men försöker skapa lite julstämning - trots att hon blev "garnlös"...
När hon inte får hysteriskt roliga felmeddelanden så bjuder hon på Brysselska väggmålningar

Dock verkar hon ha den fula ovanan att säga ostkrokar - och vi vet ju alla vad jag tycker om det...

Välkommen ska du vara i alla fall !

Uppdatering:
Määäh - nu har hon vänt kappan efter ostBÅGE-vinden,
så nu är den länken inte lika kul...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skrev jag ostkrokar??? Ärligt talat vet jag inte varför... säger ALDRIG det. Så nu är det ändrat! Sorry!
Tack för en trevlig och kul presentation av mig!

Sus sa...

HAHAHAHA!KROOOOOOOOOOOOOOOOKAAAAAAAAAAR! Det heter krokar.

Helena m. 4 sa...

Nääh, tänk för att det gör det inte - och hon har i alla fall valt rätt och gått över till den GODA sidan...
Moooaaahahaha !!!