tisdag 14 december 2010

En klassiker

Hur blev det då: "Mitt i spenaten" ?
- namnet på bloggen alltså.

Jo,
har man bott hela sitt liv ett stenkast från en av Stockholms T-banestationer,
(utom ett fantastiskt roligt år i USA - där jag förövrigt lärde känna en av Fräsigt-tjejerna)
och sen helt plötsligt tar make och 4 barn och flyttar drygt 20 mil,
- då bejakar man gärna sin inre 08:a lite extra.

Och vad är väl mer 08:a än Lena Nymans figur Stadslollan i "Glaset i örat" som kliver ut på scenen och river av en monolog om hur hon hamnat "mitt i spenaten" och hur plötsligt "lyste det till en jävla jättelampa rätt i fejset på en" och att det överallt bara är "kolhydrater så långt ögat når"...
Underbart !



Så det är jag alltså, en 08:a i exil.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde nästan att det var så! Själv har jag varit 036, 0381, 063, 0470, 0478, 08 och nu 02:a (Bryssel). Man överlever!

Sus sa...

Jaha! Känner du en av Fräsigt-brudarna? Lustigt =)!

Helena m. 4 sa...

Sus - Jag känner båda kan man nog säga, men Anna mötte jag för sisådär 20 år sedan i ett klassrum (matematik tror jag vi hade) i en skola i USA...
- osannolikt när man tänker tillbaka på det.