lördag 11 december 2010

Den nya tidens jul

Allt utvecklas ju,
på gott och ont,
och nu verkar det som att dinosaurietrenden även slagit till inom juldekorationerna,
eller vad sägs om denna
för visst är det en Triceratops ?
- en Triceratops gjord av granris med hasselnötsögon och kvistnos att ställa på yttertrappen för att välkomna alla sina glöggdrickande gäster...


Ja,
eller om man läser riktigt noga på den lilla lappen som sitter fast så är det ju något helt annat,
och mycket mer "juligt",
för visst känns det helt rätt med...
... julälgen Waldemar...?!?

8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA guu så roligt!!! Pojkarna röstade på samma dinosaurie som du

Anonym sa...

Hahaha, det är ju helt fantastiskt!!

Ting sa...

Men gud vad söt!
*cravings*

Helena m. 4 sa...

Ting: Now featured at a Plantagen nära dig...
Happy shopping !

Nica sa...

Ha! Söt - men nog är det mer dino än Waldemar, tycker jag med :)

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Jag vet inte Helena... Alltså spelar det någon roll VAD han är egentligen? Vilket djur? Vilket kön?

Jag tyckte han var rätt ful. Men å andra sidan ser det ju trevligt ut att mötas av ett djur när man besöker någon... Och han verkar inte skälla eller hoppa eller kissa i någons skor så allt tyder ju på att han är det Perfekta djuret att möta upp någon med.

Ett fult, perfekt djur helt enkelt.

Helena m. 4 sa...

Nä, visst spelar det inte nån' större roll vad han är, men spontant hade jag nog satsat mot att producera en ren såhär i jultider (tomten och släden liksom) - själv var jag väldigt nöjd när jag hade insett likheten med dinosaurien - den blev liksom sötare så än som älg...

Fräsigt sa...

Imorgon åker Ellen till Plantagen. Bedårande!