söndag 26 december 2010

Det är synd om människan...

Det är synd om människan,
i alla fall de människorna i Spenaten som tvingas skotta och skotta och skotta och skotta och skotta...

Under natten har det kommit ungefär 20 cm snö här och det ska fortsätta snöa hela dagen, så de redan höga vallar och högar som finns byggs på mer och mer.

Jag var och handlade nyss,
lite smått och gott som tagit slut under julen,
och jag passerade säkert 20-30 frenetiskt vilt skottande personer,
det var gångar och uppfarter och trottoarer och snöplogens vallar som skulle forceras.

Eftersom det var lite slirigt i den djupa snön så körde jag ganska långsamt, så jag han se ansiktena på ganska många jag passerade
- och man kan ju säga att det lyste inte direkt julefrid ur ögonen på dem...

moooahahahaha...

1 kommentar:

Fru Gårman sa...

Nä fy för å skotta...