söndag 19 december 2010

Julmarknad


Igår var vi på julmarknad,
jag och tre av Kvartetten, - lillasyster stannade hemma med mannen som kände sig lite frusen och snuvig

På vägen dit,
det tog en stund i bilen,
då somnade alla tre,
så det var lite nyvaket i början av marknadspromenaden

Vi värmde oss med varmkorv och drack en festis, sen blev det mer fart...
- det fiskades fiskdamm, köptes godis, åktes lite karusell och tittades på tomtar och alla glittrande julljus i de snöklädda träden och när vi två timmar senare gick mot bilen igen så var alla jättenöjda och glada.

Lillebror utbrast till och med spontant: "Åååhhh - det här var verkligen jättekul !" där han gick en bit framför mig på väg hem...
Det värmde lite extra i hjärtat.

2 kommentarer:

Sus sa...

Tusen tack för den helt fantastiska presenten! Jag är helt tagen...

Helena m. 4 sa...

Vasse'go !
Det var så lite så...
40 SKA man fira - har jag hört...
Själv ska jag dränka mina i champagne är planen...