fredag 31 december 2010

Rise and shine vs. Rise and shit...

Kl. 04:08 höll jag på att bajsa på mig...
- och det berodde inte på dålig julmat,
utan på att det hände något HELT oväntat under dagens första hundpromenad.

Vanligtvis sover alla jätteskönt så dags,
men just i dag hade Storebror växtvärk i ena knät så jag var tvungen att gå ut i köket och värma vetevärmaren i micron, med det "roliga" följdresultatet att hunden vaknar,
*hurra* - not !

Vaken hund = risk för kiss på köksgolvet,
så jag tar med mig Ella ut,
och det är då det händer

Jag kommer ut på vår lilla vägsnutt,
allt är stilla,
snön ligger vit på taken - endast Ella och matte är vaken - trodde jag...
då helt plötsligt kommer det något stort pysande och väsande runt hörnet av vägen,
nä, ingen älg eller räv,
*tack o lov*
men väl ett påpälsat tidningsbud på en skramlande, men ändå väsande tyst, el-flakmoppe !

Jösses,
jag höll på att kasta mig rakt in i en snödriva
Ella ?
nä nä, här blev det ingen stridshund,
hon blev bara jätteglad över att möta någon i beckmörkret...
*suck*

2 kommentarer:

Anonym sa...

LOL helt underbart!

Anonym sa...

Dålig respekt för trötta hundägare ;-)