onsdag 3 november 2010

Fyra nyanser av sympati


Jag känner kraftig sympati med "fyra nyanser av rosa" !!

Jag har precis haft den värsta djurupplevelsen sedan vi flyttade hit till stora huset i Spenaten,
illa illa säger jag bara,
och jag satt på toaletten när det hände,
(sorry for den infon)
- så att skrika och springa iväg var ju liksom inte en option...

Spindeln "Brutus den förskräcklige" bestämde sig för att ta sin morgonpromenad genom vår hall i morse, precis utanför toaletten bestämmer han sig för att använda sina gigantiska arachno-muskler och glänta lite på dörren för titta in på den som sitter där...
(jag - om någon hade glömt det)

Herrejävlar vad glad jag var att mannen inte hade gått till jobbet än utan han lätt kunde hämta en burk och lägga över den,
(för enligt honom är ju detta inget speciellt)

I samma ögonblick dörren stängs bakom mannens rygg inser jag bloggvärdet i detta, samt att INGEN kommer att tro mig om jag inte får bildbevis på Brutus storlek,
- så vad gör man då ?

Jo man biter ihop och tvingar sig att försiktigt lyfta på lådan och skjuta in första bästa peng man hittar som referens (en 5-krona), sen avvaktar man en liten stund innan man åter lyfter försiktigt på lådan och snabbt som attan tar en bild för att sedan slänga Brutus (och lådan) med våldsam kraft all världens väg rakt ut i rabatten...

- jag låter mannen ta in lådan när han kommer hem från jobbet, då borde Brutus vara långt borta, typ hos grannen och knacka på...

11 kommentarer:

Sus sa...

Singelmamman och Ting kommer inte att läsa din blogg idag.

Helena m. 4 sa...

Ha ha - men seriöst - jag vill inte heller läsa min blogg idag - jag sitter här och försöker desperat komma på ett inlägg till så jag inte behöver se Brutus... hjääälp !

Fräsigt sa...

FY FAAAAAAAAAAAAAAN VAD ÄCKLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGT. KRÄKAS. TYP AFRIKANSK GIFTSPINDEL. KRÄKAS. SA JAG KRÄKAS?

4U2 sa...

Spindlar är svåra att tycka om, håller med.

Hanna sa...

Hej!
Skrev ett inlägg om spindlar i badrummet igår, men fy fasen vilken vidrig bjässe! Det där slår mina små taniga kräk med hästlängder! Dammsugaren är min stående rekommendation!

Helena m. 4 sa...

Hanna - funderade allvarligt på att göra som Ketchup-Karin rekommenderade vid mitt förra spindelmöte:
att köra över den med bilen... i huset...

Anonym sa...

Usch, det kliar över hela min kropp nu! Spindlar är det värsta jag vet!!!

Helena m. 4 sa...

Själv sitter jag och försöker övertyga mig själv om att det var en minihäst jag såg - tyckte mig höra klapprandet av hovar när den galopperade bort i rabatten efter att jag kastat ut den...

Malde sa...

Brrrrr!!!!!

Vill inte se en sådan bild. Ever again!

Helena m. 4 sa...

Malde - själv vill jag aldrig se en sån' spindel i mitt hus mer, NÅGONSIN ! Aaagghhh....

Helena m. 4 sa...

Fräsigt (Ellen antar jag) - jo, jag är nog ganska säker på att du sa kräkas... helt säker faktiskt... ;-)