lördag 6 november 2010

Mörkt i Spenaten

Har precis varit iväg och handlat lite sista minuten grejjor,
bland annat försökte jag hitta avocado,
men det var helt omöjligt idag,
om man inte gillar stenhårda och illgröna.

Iallfall,
på vägen tillbaka insåg jag helt plötsligt att det vuxna folket här i Spenaten bojkottar två saker varav en sak är inte så lite korkat nu när det är mörkt och kallt.
Det är:
* cykelhjälmar
* reflexer

Inte så smart faktiskt,
- och som bilist ganska obehagligt när det dyker upp grå skuggor vid vägkanten.
Skärpning !

2 kommentarer:

Madlar sa...

Spontanhandla avocado är helt värdelöst...brukar köpa på olika veckodagar för att ha olika mognadsgrader...jag vet, blää vad jag är präktig o seriös ;)

Helena m. 4 sa...

Ha ha - jag brukar vara minst lika pretto och seriös som du och köpa hem flera dagar i förväg, plus att de får ligga framme tills de är exakt rätt mogna och först då stoppas in i kylen. Men idag var det helt slut i lådan hemma och vi hade verkligen inte planerat att äta tortillawraps förrän klockan blev 18... Till sist blev det Santa Marias Guacamole på burk... Kalla mig desperado...