torsdag 25 november 2010

Street dance

Satt och gapade mig igenom "The Last Bounce" på SVT2 ikväll,
som gammal "baletthoppa/jazzdansare" blir det lätt så att man fastnar när sådant visas,
t.ex. missar jag ALDRIG ett avsnitt av "so you think you can dance" på 5:an - om inte yttre omständigheter tränger sig på...

Blir så imponerad av folk som kan,
och folk som lever för att prestera,
älskar när folk överträffar mina förväntningar,
önskar jag kunde mer,
och att jag inte lagt av,
- men knän och benhinnor låg i osynk med resten av kroppen ett tag och annat började ta tid, så det var mer ett måste än ett val

Iallafall var det en omgång med några breakare mot slutet som fick mig att tänka på den här sången:



- den var bland det första som slog när break dance var nytt och blev poppis där på 80-talet,
Jösses så retro... men fullständigt underbart !

2 kommentarer:

Madlar sa...

Visst är det häftigt att ett gäng dansare fyllde Globen....fem gånger(tror jag det blev iaf)?

Annika sa...

Haha, underbart..!
Och visst är de helt makalösa Bouncearna, fattar knappt att jag får jobba med två av dem... =D