tisdag 16 november 2010

Nytt golv nu tack !

Smet in i en mattaffär igår och dreglade lite över ett nytt golv jag vill ha i köket,
jag vill ju som bekant ha ett helt nytt kök,
men eftersom det vi har nu fortfarande håller,
och är skitstort
(läs: skitdyrt att byta ut),
och jag ännu inte har hittat den där säcken med pengar som jag följdaktligen behöver,
(var är den ?!?),
så får jag nöja mig med att titta än så länge,
- och lägga vuxenpussel med plattorna...

jag vill gärna ha de två mörka färgerna, och sedan ev. någon färgad accentplatta

Listade iallafall ut att det "bara" skulle kosta 8000 att byta köksgolvet,
och då har vi givetvis inte räknat med ev. utrivningskostnad för det gamla, och inte heller installation av vattenburen golvvärme under det nya, sen behövs det säkert nåt' jobb med reglarna eftersom det nuvarande golvet går i små små krusiga vågor...

Humh,
jag måste verkligen lista ut var det finns en säck med pengar snart...

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Coolt! Åh bara 8000 kronor. Som hittat. Nej.

Hur kan du Star Wars-grejer då????

teckningssonja sa...

det finns en säck med pengar vid regnbågens slut [får sån där sagoberättar-snusförnuftig röst]