tisdag 16 november 2010

Min första sura med utropstecken !

Nu har den kommit,
min första sura kommentar,
ang. det här inlägget

Alla tycker vi olika,
men jag tycker ändå inte att jag har fel i att ställa krav på förskolan att mitt barns ytterkläder ska vara torra när jag hämtar hem honom på vintern.

Nu åker vi visserligen bil,
och har råd att köpa 2 overaller
(men det är knappt - eftersom vi trots allt har 4 barn som ska ha vinterkläder och vinterstövlar, fodrade och ofodrade gummistövlar samt mössor och vantar - även där minst 2 par per barn...)
men det finns faktiskt de som går till och från dagis,
vi gör det ibland då vi inte har bråttom vidare till skolan för att hämta resten av Kvartetten,
och det finns de som inte har råd med så mycket extrakläder.
på vintern kan det ju vara mysigt att dra en pulka efter sig - men inte med en blöt och kall unge i

Och sen när man kommer hem,
vad gör man om barnet vill vara ute och leka i snön på tomten då ?
Tar man fram en tredje torr overall då, eller ?

- nä,
det kanske kan vara bra att "tänka sig in i någon annans kläder" ibland,
innan man sitter och skriver en sur kommentar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen spenat ska väl ändå inte vara surt ;) Man ska inte bry sig så hårt i vad sura kommentarer säger, de har oftast väldigt liten grund att stå på...

Trevlig spenat blogg du har här den kan man roa sig med länge märkte jag!

Bilderna från din promenad var juh otroligt fina, ser ut som en sagoskog!!!

Rakt golv är överskattat!!!

Helena m. 4 sa...

Nej nej, inte är Spenaten sur heller, och jag bryr mig inte så mycket om vad som skrevs egentligen - tyckte bara att det var onödigt bitskt formulerat utan insyn i vår vardag.
Tack för snälla ord om blogg och bilder, dock kommer jag att vidhålla min önskan om att slippa den nautiska känslan i köket ;-)

Anonym sa...

Bra att du biter tillbaka!

Fräsigt sa...

Jag kan säga att på Lillas dagis gör dom tex inte så gott dom kan. För där lånade dom ut Lillas termovantar för att X inte hade några. Men. Lilla hade inga vantar heller då. Bara tunna. Så han fick frysa. Javisst!
I-D-I-O-T-E-R!
Tom min mamma som jobbar på dagis, skällde ut dem häromdagen av just den anledningen som du tar upp. Amen to that!