måndag 1 november 2010

Rättning i ledet !

Först hade jag tänkt att skriva "I'm back", men den rubriken snodde ju Nica så påpassligt precis nu innan, så jag fick komma på nåt' annat,
- men jag är tillbaka !

Idag har jag gått min första promenad på nästan 3 veckor, jag har ju dragits med envisa förkylningar och andra dagisbaciller som vägrat släppa sitt grepp om mig och min hals och då också hindrat mig från att gå mina dagliga kilometer...

I morse bestämde jag mig för att nu får det vara nog,
jag bestämde också att nu är jag frisk (typ) och jag har nu gått min vanliga slinga - och det gick riktigt bra.

Kroppen kändes pigg och (förhållandevis) lätt - vilket jag faktiskt inte räknat med.
Jag har inte vägt mig under denna sjuktid och jag kommer inte heller att göra det förrän om tre veckor, så jag har gett mig själv samma tidslängd för återhämtning som jag varit sjuk. Och jag börjar även med två veckors "uppstramning" av maten, för det har slunkit ner både det ena och det andra och det tredje och det fjärde och för att inte tala om det femte under de här veckorna...
- då förbered er på griniga inlägg om ett par dagar när abstinensen sätter in...

1 kommentar:

Nica sa...

Åh, vad skönt det låter! Måste också komma tillbaka - inte bara från datorbyte :)
Har inte rört mig många millimeter - och bara ätit gott och druckit vin.
(hm, kanske därför jag fått ont i ryggen...?)

Väntar med spänning för att se hur grinig du blir :)