fredag 19 november 2010

Klart mamsen ska ha nåt också...

Det finns ju sååå många adventskalendrar för barn nu,
det finns de man köper som är fulla av LEGO, Hello Kitty eller någon annan leksak,
sen finns det chokladkalendrar i massor,
och det finns ju även 12-poängs föräldrar som gör egna kalendrar med små paket som de slår in och knyter fast på en "väggbonad",
men av någon konstig anledning *ironi* har detta aldrig riktigt lockat när man har 4 barn, kanske eftersom att det skulle innebära 96 (!) små paket som ska slås in...

Iallafall hittade jag ytterligare en högst tveksam pryl när jag var nere på stan,
men inte till barnen,
nope,
här satsar vi på mamma,
men även här känner jag en viss tveksamhet,
jag dömer ingen,
men själv står jag nog över,
överraskningssmink är nog inte riktigt min grej när jag tänker efter...


- men de tre tjejerna på kalendern ser ju glada ut iallafall

9 kommentarer:

Madlar sa...

Ööööö, vad finns bakom luckorna? En lösnagel, en minitampong, en tablett Stesolid......

Helena m. 4 sa...

Madlar - ha ha ha ha ha !! Den var stor, typ 50x30 så det fick nog plats en del "smått o gott"...

Fräsigt sa...

Herregud. Hjälp. Hjääääälp. Vi har en sån kalender som man slår in paket i...min mamma har gjort den till mig i alla år. När jag fick barn så vart jag sur för att jag inte skulle få några fler paket. Så i alla år, sen jag fick barn har min mamma gett mig och Lilla och Stora paket i den plus att mr Alm fått paket den 1:a dec, den 13:e dec och den 24:e dec i den. I år gick jag med på att inte få paket i den utom just den 1, 13 och 24 december. Men det känns lite trist. Fast jag fattar att hon börjar ruttna.

Jag älskar paket. Å det grövsta. :)//Ellen 4 år.

Anonym sa...

Kalender för vuxna? Ja, vad de hittar på för att tjäna pengar... Här blir det en med choklad och en med Lego. Fast min son är 17, sånt blir man för gammal för sent!

Nica sa...

Var hittade du den? Min dotter skulle döööö av lycka..

Helena m. 4 sa...

Nica - kolla på ditt lokala Åhléns. Om det inte finns där får du höra av dig så kanske vi kan trixa ihop en lösning...

Chrissan sa...

En sån vill jag ha!
Såg du nåt pris?

Helena m. 4 sa...

Jag såg ett pris, men la det inte på minnet - tyvärr, men kolla ditt lokala Åhléns...

Nica sa...

Tack - ska genast kolla!