onsdag 25 augusti 2010

Sleven får sig en släng av sleven...


Ni minns väl alla min blender va' ?
Här kommer en liten historia om vad som utspelade sig i vårt kök igår när mannen skulle försöka sig på att göra smoothie för första gången själv...

22:09 Jag sitter i soffan och tittar på mitt ABSOLUTA favoritprogram på 5:an - "So you think you can dance"
22:10 Plastsleven mår alldeles prima i sin lilla kökslåda
22:14 Plastsleven mår fortfarande bra men befinner sig luften strax ovanför blendern
22:15 Mannen bestämmer sig i ett ögonblick av genialitet för att med hjälp av ett ganska tunnt flexande plastredskap pressa ner de frusna jordgubbar som inte självmant åkt ner i röran av banan och youghurt som blandas av en frenetiskt snurrande knivenhet 2 cm längre ner...
22:15:30 Plastsleven dör...
22:16 Mannen och jag står och separerar mellanstora svarta plastbitar från röda jordgubbar
22:19 Jag gör en smootie till mannen
22:20 Jag sitter i soffan igen

Jo - det är jag som har den sk. "fingerspitzengefuhl" i denna familj...

Tack Annika-Sharpan-Flisan som påminde mig genom att dela med sig av denna lilla incident...

2 kommentarer:

Annika sa...

Haha! Yes!! Jag är inte ensam..! Men alltså. Egentligen är det ju mixarnas fel. Egentligen. Japp.

Sus sa...

Sääääkert Annika...Sääääkert.