onsdag 4 augusti 2010

Sur som ättika

Idag har vi fått regn här i Spenaten så det blir ingen runda nu på morgonen, vi får väl se om det lättar upp fram mot eftermiddan/kvällen

Däremot kom jag på något obehagligt som hände mot slutet av rundan igår som jag skulle skrivit om men helt glömde bort.

Eftersom jag "springer" en slinga passerar jag en av Spenatens större rabatter/odlingar både i början och i slutet och på väg hem, när man flåsar och andas djupa andetag - dvs. när man inte riktigt kan kontrollera andningen, då hade någon offentligt anställd varit där och ogräsbekämpat med ÄTTIKA...

Aaagghhhhh... gissa om det INTE var skönt med ett riktigt djupt andetag fullt av ättiksdoft när man var i behov av ren sval kall luft (och en halv tunna vatten att dricka).

Ikväll byter jag sida när jag passerar blommorna...
... eller springer extra snabbt

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Det är farligt att springa. När jag sprang milen råkade jag missa vad jag skulle springa av. 1.8 mil senare är jag rätt trött. Även fast jag inte sprang hela vägen. Farlig sport. Farligt.

Chrissan sa...

Inget springa här heller idag.. vilar min fortfarande onda vad.

Helena m. 4 sa...

Springa milen låter galet, springa fel och springa nästan dubbla milen låter vansinnigt...
Jag räknar väl med att vara galen våren 2011 typ, vansinnig vette' f**n om jag någonsin blir...