måndag 9 augusti 2010

Sunda kontakter

Idag är det tydligen inte bara jag som rört på mig,

Chrissan har gjort en bra lista över duktiga oss - för det har vi varit !
Ting får oss att rannsaka oss
- och visst är träning en bra tid att hinna tänka på

Själv går/springer jag utan musik, för att höra min omgivning, men även för att tänka fritt.
Jag gillar längre sträckor - annars blir det ju liksom inget gjort, inget förbränt, inget förbättrat,
"Hej tävlingsmänniska"

Fick en kommentar på Facebook häromdagen när jag skrev:
"Har sprungit, är slut"
Kommentaren var: "Vad jagar du?"
Svaret blev: "Mitt forna jag - hon är j*vligt snabb..."

När jag var yngre var jag snabb,
Ruggigt snabb
Sprang 100 m på 12:36 - barfota

Tyvärr skulle jag inte kunna klara detta längre,
- men jag har ju 4 barn jag kan träna så de kan slå mitt rekord någon gång framöver.

Tills dess får jag fortsätta jaga mitt forna jag
- en dag kommer jag ifatt henne !

Inga kommentarer: