tisdag 31 augusti 2010

Imse Vimse Skitstor...


Okej
Det tog lite längre tid att komma i säng i kväll än vad jag,
ursprungligen trodde, men det är inte mitt fel...

Sekundärt är det mannens fel,
eftersom han inte är hemma,
men primärt är det den största jäkla spindel jag sett här i Spenatens fel,
speciellt eftersom den dök upp på mitt nydammsugna vardagsrums golv,
helt plötsligt,
från ingenstans,
- eller alternativt från under soffan, MEN där har jag faktiskt också dammsugit !
för sisådär en 30 minuter sedan.

Efter att jag först frusit i panik,
och kvävt ett skrik som annars skulle väckt hela Kvartetten,
kastade jag första bästa kvarglömda leksakslåda,
som tack o lov var genomskinlig - man måste ju se var fienden är,
över besten.
Klicka gärna på bilden om ni har några tvivel - den är garanterat köttätare !

Efter att ha analyserat situationen från 2 meters håll en ganska lång stund kom jag fram till att jag tyvärr inte kunde lämna den där mitt på vardagsrumsgolvet tills mannen kommer hem i morgon kväll eftersom att någon morgonpigg jäkel i Kvartetten garanterat redan kl. 06:00 kommer att lyfta på lådan och - ja ni fattar resten...

Jag var alltså tvungen att få ut den själv - gaahhhh...

Min första tanke var ju att dammsuga upp den,
men det går ju inte pga. ljudet så här dags,
Klart jag kunde slagit ihjäl den,
men jag hade nog spytt av det enorma kraschande ljudet som uppstått,
och sen hade jag blivit tvungen att städa ännu mer,
plus att det hade regnat tills påsk av bara farten typ.
Så det återstår alltså bara att få ut den...
Hurra... Not !

Ut skulle den alltså,
Tyvärr hade den inte samma plan som jag,
utan den smet mellan pappret och lådan - dock kastade jag pricksäkert men ljudlöst (!) lådan och fångde den igen.
Fick sedan hämta ett plastglas och en mindre kartongbit att föra in under glaset,
och det hela slutade med att jag kastade ut allt detta i rabatten utanför ytterdörren.
Tyvärr inte så långt bort som jag hade hoppats, men förhoppningsvis äter någon stare upp den under natten, de är väl nattdjur va' ?
- snälla, kom igen, ljug för mig här va'...

Huset är nu spindelfritt igen,
- för den kan väl inte bryta sig in genom balkongdörren ?,
och jag ska gå och sova - NU
Go' natt igen !

PS. Notera att jag numer är en äkta bloggare nu som fotar min skräck innan jag gör mig av med "problemet" och sedan bearbetar det samma genom att skriva ner allt detta...

3 kommentarer:

Sus sa...

Japp, du är körd. Spelar ingen roll vad som händer så hinner man tänka. " Det här blir en bra blogg!"

Kört vettu.

Ketchupmamman sa...

Jag hade hellre hämtat bilen och kört över den.

Annika sa...

Fy. Fan.