måndag 16 augusti 2010

Rakt ner i plånboken

Jag ringde idag till ett företag för att klaga på att de felaktigt fakturerat mig en påminnelseavgift på 125 kr.

Fick prata med en trevlig tjej på kundtjänst,
och när samtalet var över ett par minuter senare hade hon inte bara tagit bort avgiften utan även - på något sätt jag själv inte förstår riktigt själv ännu - minskat hela fakturan med drygt 860 kr
OCH hon dubbelkollade det och ansåg att hon hade gjort rätt och inte kunde göra det på något annat sätt...

Sån' kundservice gillar jag !

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Wow!
Där snackade du omkull henne rejält! :)

Helena m. 4 sa...

men, jag gjorde faktiskt inte något.. det var det som var det skumma. Det var hon som räknade och flyttade och sedan propsade på att jag inte skulle betala fullt... Jag tror fortfarande att hon räknat fel och kommer inte att ta ut någon "vinst" i förskott ;-)

Fräsigt sa...

Snyggt jobbat kundtjänsttjej. Kostade kanske deras företag 860 kronor men dom fick en fantastiskt nöjd kund som med glädje kommer att rekommendera dem vidare och det är rätt svårt att slå en bättre marknadsföringsform än word to mouth. //Ellen Reklambyråmogul mmm

LillaUlle sa...

Vad rik man skulle bli om alla kundtjänster var så bra. Tror tyvärr inte det funkar på försäkringskassans kundtjänst dock (eller de kanske inte ens har någon kundtjänst förresten... det där med att stå till tjänst är ju inte riktigt deras grej liksom)