onsdag 4 augusti 2010

Sommar = puckon som packar ?



Okej, för ganska länge sedan gick vår blender sönder.

Inte hela maskinen, men en jäkligt viktig liten plastdel som driver runt knivarna som mosar och mixar smoothies och annat gott.

Jag har inte fått häcken ur eftersom jag tagit för givet att det är grymt krångligt att få tag på dessa små små reservdelar, men tänkte häromdagen att nu får det vara nog !
Nu vill jag kunna mixa och blenda igen...

Sagt och gjort letar jag upp företagets hemsida och får ganska snabbt svar att reservdelar beställes via deras reservdelsföretag - vi kan kalla det "Småbitar". Jag hittar snabbt den del jag behöver, och givetvis är det så att plastpluppen som gått sönder inte kan beställas separat utan man måste beställa en helt ny knivdel som kostar lite över 250 kr inkl. frakt...
Ja ja, inte mycket att göra, så jag beställer och på bekräftelsen står det "Vi hanterar din order så snart vi hinner" - vilket i mina öron betyder att det kommer ta en vecka eller så.

Döm om min förvåning när jag i morse hittar ett paket i brevlådan från företaget. - Riktigt snabbt jobbat !
Fatta min irritation när jag öppnar paketet och hittar FEL reservdel i lådan ! - Riktigt puckat jobbat !

Aaaggghhh....
Det var alltså rätt sort, men fel storlek.
Hur svårt är det att läsa innantill på ordern och se till att prylen är
1,5 cm och INTE 2 cm tjock ?

Så här sitter jag nu i Spenaten och väntar på att "Småbitar" ska sluta äta lunch så jag kan ringa och fråga varför de har en bängbula som ansvarig för orderpackning...

Inga kommentarer: