tisdag 7 september 2010

Jag älskar Tess i Alcazar !

Jag har ju helt glömt bort...

Tess i Alcazar hade ju också en LEGO-tävling på sin blogg,
där kunde man vinna ett paket med 3 st (!) spel,
och jag vann !!!

Den här gången skulle man motivera varför man skulle vinna, så jag frågade barnen:

*********
Storebror (7,5 år) om Minotaurus

- ”Mamma, kommer du ihåg i somras när vi var på Labyrintlandet ? Då var jag ju snabbast av alla på att lista ut hur man skulle gå. Och med det här spelet kan jag kanske bygga en egen bana som bara jag hittar, och kanske pappa också...”

Storasyster (6 år) om Creationary

- ”Jag är ju jättebra på att bygga olika saker med Lego mamma, jag har ju byggt ett stort hus och en häst och ett eget rymdskepp. Undrar om det finns några rosa eller lila bitar som man kan bygga med? Det vore fint.”

Lillebror (4 år) om Monster 4

- ”Mamma, jag är inte rädd för monster alls, så det spelet vill jag ha. Då skulle jag skrämma och smocka monstret så jag vann ! ”

***********

3 kommentarer:

Sus sa...

Nämen vad roligt! Grattis!

Chrissan sa...

Kul!
Grattis till vinsterna! :)

Helena m. 4 sa...

Tack , och det är ju det liksom - jag vinner aldrig ... och nu två gånger.