tisdag 28 september 2010

De e' du å ja' Ting


Smet in på ICA Maxi för att plocka upp en flaska med sprutsylt (?) heter det så? Ni vet, sån' där sylt som man kan trycka ut ur en liten flaska med skruvkork rakt ner på pannkakorna
- ja, jag vet, jag har lata barn, och de har en lat mamma, jag vet...

Får ut världens längsta kvitto,
trots att jag bara köpt en vara,
och det har jag ju lärt mig hos Ting att det betyder att man vunnit,
och det jag vunnit är:
Tahdaah...
1,5 liter ICA läsk !

Inte illa såhär en vanlig tisdagmorgon,
nu ska jag fortsätta måla om sonens nya säng

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Sprutsylt är ju bäst.
För då slipper man de där äckliga bärbitarna.;)

Sus sa...

Alltså...vinner man för att man typ handlat ihjäl sig?
Ullaredsvarning eller vad?
Jag storhandlar väldigt sällan...

Helena m. 4 sa...

Njää - om man köper ICAs egna varor och betalar med ICA kortet får man "virtuella lotter" i nån' databas nånstans som ger olika typer av vinster om man har tur. Antingen vinner man fler ICA varor som Ting och jag gjort eller så vinner man en bil som en tant i min gamla ICA butik i Stockholm hade gjort såg jag i helgen...
Nä jag ä int bitter ja int...

Helena m. 4 sa...

@ Chrissan - ja, blä, bär i jordgubbssylt... *ironi*