måndag 20 september 2010

Reflektion så här dagen efter

Okej,
Det känns som att barnkullarna 1988-1992 var väldigt stora eftersom flera idealistiska partier (ett av högst tvivelaktig karaktär) var de stora vinnarna i valet igår. Det är väldigt lätt att rösta naivt som föstagångsväljare när grupptryck fortfarande är en påtaglig del av vardagen och gruppmentaliteten styr. Resultaten från vissa valdistrikt här i Spenaten var rent ut sagt skrämmande... dock visade min gamla hemkommun mycket vettigare resultat, nästan så jag längtade tillbaka lite...

Låt oss nu bara hoppas att flertalet av dem växer och mognar väldigt mycket under de kommande 4 åren och att vi andra fångar upp det som missades vid detta tillfälle, och att de som bara "ville röra om lite" inser hur idiotiskt de betett sig...

3 kommentarer:

LillaUlle sa...

Ja Helena! Vi håller tummarna för det!! Och att våra politiker reder ut röran under tiden.

Nica sa...

Tänker osökt på "Ny demokrati"... dom poppade upp - fick massa media- men försvann sen ganska snabbt. Låt oss hoppas att det blir så även med dom här idioterna.

Fräsigt sa...

Jag tycker att SD är bajsnödigt och jag tror som Nica, att det är ett fenomen som kommer avta i takt med att dom bara gör dåligt ifrån sig. Jag väljer att tro det iaf.