lördag 18 september 2010

2,5 år + en flaska duschtvål + en soffa = ?

Alldeles nyss kände jag att det luktade det så där blommigt gott som det kan lukta om en kopp nygjort te, eller ett nytvättat lakarn när jag satt här vid datorn

Mmmmm,
tänkte jag först
vad gott och fräscht det luktar,
men jag kunde inte riktigt placera var jag har de känt doften förrut

Ett par sekunder senare kom jag på vad det var jag kände !

Det var doften av min nya duschtvål som jag kände,
i köket...
- inte så bra eftersom badrummet ligger en bit bort i huset

Inte bra alls visade det sig
När jag går ut i vardagsrummet hittar jag "minst i Kvartetten" klämmandes på en öppnad tvålflaska i soffan,
mitt ibland alla kuddarna,
jätteglad,
och jättekletig,
och väldoftande...

Nu snurrar hela soffklädseln i tvättmaskinen,
och barnet står i duschen,
- men det luktar ju gott i vardagsrummet iallafall

Inga kommentarer: