tisdag 28 september 2010

Bingo ! - eller nåt'...

Backade nyss på grannens soptunnor som de så lägligt redan 24 timmar innan hämtning rullat ut till vägkanten vid vår uppfart,
- hoppsan så det kan gå.

Fick då en tydlig och högst oönskad inblick i våra grannars skräp, och bland annat upptäckte jag att de knölar båda tunnorna (ja - här i Spenaten har vi två olika, en för vanliga sopor och en för kompost) - iallafall - de proppar båda fulla med trädgårdsavfall (typ grenar, löv och sådant) för att sedan toppa med en påse eller två med vanliga hushållssopor. Varför det kan man ju undra? Är det sjukt jobbigt att koppla på släpet och köra trädgårdsskräp till återvinningsstationen?

Ingen är ju gladare än jag som slapp gegga med gammal kaffesump och annat äckligt som vanligtvis brukar finnas i soppåsar, även om jag numer vet att de har rosa påsar till sin hunds exkrement, men likväl sitter jag ju här nu och undrar:
Voffor gör di på detta viset?

1 kommentar:

Fräsigt sa...

BINGOOOO RAKT AV om du frågar mig.