onsdag 15 september 2010

Inte helt oväntat - faktiskt...

Mannen ryckte tag i dammsugaren igår för att snygga till det lite i vardagsrummet
Efter en stund hörs:
- "Du, jag tycker den låter lite ansträngd"

bruu-uuu-uuum...
*mycket ansträngd dammsugare*

Jo, det gör den nog, kanske det är dags att byta påse, säger jag till mannen

-"Ja, jag gör det sen..."

Inte,
det gjordes inte,
inte alls faktiskt,
utan det glömdes bort,
så när jag idag ska dammsuga upp gruset som Kvartetten släpat in i hallen,
då låter den fortfarande lika ansträngd,
plus att det lyser en liten röd lampa med en ledsen gubbe på...
-troligtvis inte ett bra tecken...

Jag öppnar maskinen, men får inte loss påsen. Det brukar vara lätt som en plätt att bara lyfta ur den,men icke sa nicke,

Jag rycker och sliter, givetvis lite försiktigt eftersom jag inte vill ha en trasig dammsugare,
och då,
då händer det,
påsen lossnar,
men ut följer även en halv vassrugge som suttit fastkilad i slangen...
(tror minsann mannen dammsög upp lite torra löv från våra blommor/palmer igår)


Jo men du,
jag tror jag vet varför den lät lite ansträngd...

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Hahahaha! Fan vad roligt. En hel dunge i soppåsen. Succé!
Svinroligt!
Vår dammsugare betedde sig likadant förra veckan.
Jag tror aaaaldriiig jag har sett en sån ansamling med chinchillabajskorvar. Ever!
Det fullkomligt flög ut. Perfekt. Eftersom jag inte hade, precis, en dammsugare just då.

Helena m. 4 sa...

Ja - men visst ser det ut lite som att påsen kräks... typ.

Fräsigt sa...

Ha ha ha! Extremt jäkla förvånad han borde vara - NOT!!