tisdag 14 september 2010

Oj då, glömde visst...

...eller nja,
vet inte om jag glömde direkt,
snarare så att jag har sprungit som ett skållat troll,
hela dagen,
så jag har inte hunnit sitta vid datorn för att blogga.

Det började som en ganska vanlig morgon,
de två stora i Kvartetten går med mannen till skolan,
medan vi andra gör oss klara för dagis

Jag går med junior-Kvartetten till dagis,
lämnar,
och sen hem igen,
bara för att vända direkt ut i motionsspåret och riva av en 10 km slinga

Hem igen och duscha,
gå ner på stan för ett möte,
se en kille med en mycket stor och feminin väska
(eller har jag förutfattade meningar om det märket/mönstret?)

springa in på Kapp Ahl,
och med blixtens hastighet plocka med mig ett par överdragsbyxor till äldsta dottern,
eftersom skolgården är allt annat än torr,
och galonisar är inte något som passar damen i smaken
(om det inte regnar)

Vidare hem och direkt iväg för att hämta barnen på dagis resp. skola,
snabbt hem och byta om på äldst i Kvartetten,
fixa macka och mjölk innan vi åker mot fotbollsträningen,
stå ute i "inte-alltför-mysigt-småregn-och-undra-varför-får-de-inte-vara-inne-i-hallen-istället" tillsammans med en annan mamma i drygt en timme,

Snabbt hem och packa in resten av Kvartetten och mannen i bilen och ta en tur till Spenatens IKEA för "slö-middag" i deras restaurang,
- aldrig har 400 kr känts så väl spenderade !
(ingen matlagning, ingen disk = hurra)

In med 50% av Kvartetten i lekhuset,
möbeltitt i lugn och ro,
minst i Kvartetten hittade ett mysigt krypin,
mjukglass till barnen vid utgången,
sedan hemfärd kl. 20:05

Nu sover Kvartetten och jag ska läsa mail och brevlådepost,
Ses imorrn'

Inga kommentarer: