tisdag 28 september 2010

Förra fredan'

Här kommer snart en bild som visar exakt hur snygg
man blir när man har 83 folieark i håret hos frisören

Förra fredagen var en mix av väldigt bra och väldigt dåliga saker.

Morgonen spenderades hos frisören där en ofattbart lång utväxt som smugit sig på mig under sommaren skulle försvinna, och det gjorde den - tack toppenfrisören !

Detta firades med ett besök på Gamla Enskede Bageri,
deras vaniljbullar och "choklad-nöt-frö-och-torkad-frukt"-bitar går inte av för hackor.

Trodde sedan att lunchen skulle bestå av Stekt ris med räkor från Siam i Gamla Stan, men se, så blev det inte, den maträtten serverar de inte längre - suck...

Därefter vidare mitt in i smeten för ett snabbt besök på Nespressobutiken, trodde jag skulle tvingas köpa en ny maskin, men superexpediten upptäckte att vi hade 2 månader kvar på vår garanti, så de byter ut maskinen medan de felsöker våran som låter som en trött skördetröska - hurra !

Träffade syster-yster och köpte massor av varma höstkläder till barnen, med 300 kr rabatt - tack för det.
Hamnar sedan i satans-skitlånga-bilköer när vi ska lämna stan, verkar som att halva Västerort och några till bestämt sig för att de MÅSTE till Brommas nyöppnade shoppingcenter - gaaaahhhhh...

Kvällen avslutades med att dottern åkte hem till en kompis och jag fick ett par timmar i goda vänners umgänge, vi är 4 tjejer från gymnasiet som träffas några trevliga kvällar ett par gånger om året och pratar och äter och pratar och pratar...det hann bli lördag innan jag kom hem.

All in all - inte en pjåkig fredag alltså...

Inga kommentarer: