lördag 12 februari 2011

Sverige eller Tjeckien ?

Satt och slötittade på en film häromdagen på TV,
en av de där filmkanalerna
och helt plötsligt blir det något vajsing med texten,
jag brukar inte läsa den eftersom jag mest lyssnar på engelskan,
men helt plötslig var liksom hela textraderna fulla med tecken,
jättedistraherande,
missade säkert massor av den viktiga handlingen,
det blev liksom svårt att lyssna på vad de sa eftersom jag kände mig tvungen att försöka läsa rappakaljan på raderna,
och jag insåg efter en stund att om man tittade riktigt noga så kunde man nog se den svenska översättningen nån'stans i myllret av bokstäver

Vill man se det hela lite positivt så kan man ju säga att det var som en minisemester i ett annat land,
ett land som inte dubbade sina TV-serier,
- kanske var jag en kort stund i Tjeckien...?



i sista rutan ser det ut som hon säger:
"Du kunde ha gift dig med fru papperspåse. Det här är din kneg"
- då kan jag säga att det kändes som jag missat lite av handlingen en stund...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här var det trevlig läsning. =O)

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. jag personligen föredrar Sverige. Blir lite lättare så. :-)

Anonym sa...

HaHaHa, det ser ut som hon kallar honom för pappersspån ;)
Haha