tisdag 15 februari 2011

Kalla känslor i Spenaten

Okej,
Bilen skrek på mig i morse när jag kallstartade den för att köra barnen till dagis samtidigt som den protesterade genom att spruta ut lika mycket svart rök som ett polskt kolkraftverk gör på en vecka,
- tror inte den gillar -20C faktiskt,


och en annan grej bara,
- det är en sån här dag man önskar att man faktiskt hade en balkongdörr som gick att stänga helt istället för en som har fått stå liiiite på glänt hela vintern och läckt så där liiiite lagom värme så det svider liiiite extra på elräkningen samtidigt som det skapas sån'där rustik och charmig rim-jävla-frost på fönsterglasen...


- men det kanske bara är jag...?

Eldar gör jag iallafall...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, en riktig vargavinter... tur att du kan elda i alla fall! Kan ju retas lite då med att det här i Bryssel är +9 och lite sol till och från. Och strejk på all lokaltrafik... just det kunde jag mer än gärna avstå ifrån!

Fräsigt sa...

Oh lord. 20 minus. Det var med nöd och näppe som jag överlevde 7 minus imorse.

Anonym sa...

Åh så mysigt med en dörr som står öppen heeela tiden... Vi hade nästan -40 i morse :P Det är i alla fall myggfritt!

Lysande ögonblick! sa...

Vår bil startade inte. haha. Den tvärvägrar. :-)

BURR så kallt det är alltså.