torsdag 10 februari 2011

Näääääää...


Okej,
jag har precis skottat en helv**es massa snö,
mitt i natten,
- joooo, det är mitt i natten om man är ute nu,
på hela uppfarten,
för att ha en rimlig chans att få ut bilen på vägen i morgon,
barnen måste ju liksom till skola och dagis,
men,
seriöst,
som Sverker skulle ha sagt:
- "Ska det va' såhär ? Va' ? Va'? Ska're det ? "...

Jag såg ju liksom asfalten i Spenaten häromdagen,
det var vårvärme i solen vid husväggen,
jag tror till och med att fåglarna började fundera på att kuckelura...

Skotta snö igen,
mycket snö är det också,
jag tror vi fått 10-15 cm idag,
minst,
jösses,
jag kommer ju att få läggas in om det här ska fortsätta i flera veckor till...

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaata snö! Jag har vadat i halvemeter snö i stormvindar nyss. Visserligen till närmsta gathörn bara för inte ens hundarna ville vara ute, men ändå.

Helena m. 4 sa...

Här har det vallats hund också - eller hund och hund, klättrande bergsget är nog en mer passande beskrivning...
Tänk att snövallar kan va' så attans kul
Stackars oss !

Nica sa...

Hata, hata, haaata..
Fy urkans.
Jag har varit ute tre gånger och bara rensat gången till radhuset (ja, jag vet - bahaa:)

Men jag blir gaaalen. Nu tittar jag ut vid ett-tiden på natten och ger fan upp.
Ge mig Maj nuuu!

Kram

Sus sa...

Ibland är det skönt att bo i lägenhet.
I Sthlm råder det kaos. Men det behöver jag väl inte berätta för dig.
Om du bott kvar här hade ni varit isolerade där ute.

MEn du har en fin hund. Det har du.