söndag 13 februari 2011

Enkelt eller dubbelt ?

Skummade schlagerartiklar på nätet nyss,
då det plötsligt slog mig,
det här med namn

När jag gifte mig tog jag min mans efternamn,
det var liksom naturligt för oss att det blev så,
men jag har full förståelse för dem som inte gör det utan behåller sitt eget namn

Jag känner även viss förståelse med den här journalisten och förstår varför hon valt att ha dubbelnamn istället för att byta till (vad jag bara kan gissa mig till är) hennes mans efternamn...

Tänk bara att åka till USA eller annat engelskspråkigt namn och heta så...

4 kommentarer:

Anonym sa...

I USA eller om det är Storbritannien är det inte helt ovanligt att heta Pippa (kvinnornamn), man lär ju byta om man flyttar till Sverige. Och inte gifta sig med någon med samma namn som journalisten! Maken har en engelsk kollega som heter Cris Badcock! Inte heller så himla kul namn!

Singelmamman sa...

Hahaha! Fast ingen lär ju glömma en i första taget!

Chrissan sa...

Undrar om hennes man heter Dick i förnamn?

Lysande ögonblick! sa...

hahahahahaha