måndag 7 februari 2011

Gryta är gott

När helgen började lida mot slut var jag minst sagt lite sugen på mat,
kände mig rätt klen,
men vad ville jag ha?
Vid en snabb titt i skåpen fanns det inget som tilltalade mig,
men idag slog det mig plötsligt,
gryta,
gryta med mört "sönderkokt" kött och massor av smak i
så gryta fick det bli,
på nötkött, kalvfond, champinjoner, lök, morötter, paprika, potatis, creme fraiche och en skvätt grädde,
och guuuuuud så gott det blev...

synd att inte bilden kan förmedla doften i vårt kök

5 kommentarer:

fia fit sa...

Åh gud så gott! Nu känns det som jag måste hoppa i bilen och köra till Spenaten!

Själv har jag laddat upp med soppa ;-)

Lysande ögonblick! sa...

OH MY. GOTT GOTTI GOTT GOTT! :-)

Anonym sa...

Yummie!!! Plötsligt känns min tonfisk-sallad jag planerat till middag inte så lockande...

Madlar sa...

Oftast är det ju så att "det finns ingenting i skåpen" men när man rotar runt i frys o skafferi kan man till slut röra ihop en kanongod måltid. Å gryta är alltid gott särskilt dagen efter när den fått gotta till sig.

Helena m. 4 sa...

Tyvärr tog den slut redan samma kväll... så den hann inte gotta till sig...
Bara att göra ny idag ;-)