torsdag 3 februari 2011

Hur gör ni ?


Okej,
en liten fråga bara,
förutsatt att ni har facebook,
hur gör ni,
jag fick precis en vänförfrågan från någon jag inte känner igen varken namn eller bild på,
vi har inga gemensamma vänner - vad jag kan se,
hennes allmänna info beskriver inte var hon bor och hennes wall är inte öppen,

Vad gör ni i ett sånt läge ?
- mailar och frågar vem hon är ?
- accepterar ?
- avböjer ?
- avvaktar och ser om det klarnar ?
- något annat ?

Jag har ett ganska ovanligt efternamn så det är liksom ingen chans att det är ett "hoppsan-fel-person-med-samma-namn"-läge,
Jag har valt att endast lägga till aktuella vänner eller folk jag känner att jag har något utbyte med i min "vänpott"
- så jag avvaktar nog och ser om det klarnar...

Uppdatering:
Finns det någon slumpgenerator på Facebook som slumpar fram potentiella vänner ? Det skulle ju kunna förklara saken...

9 kommentarer:

Ting sa...

Jag avböjer.

Helene sa...

Avböjer jag med.

Fru Gårman sa...

Jag brukar avböja, fast ibland tackar jag ja och på så sätt har jag funnit en ny nätväninna! :)

Nica sa...

Jag frågar:
Hej - känner inte igen dig, vem är du?

Många gånger är det nån som bara vill ha fler kompisar, ibland felklickat - och ibland - en ny vän (via någon annan)

:)

Singel i storstan sa...

Jag avböjer också.

Sus sa...

Jag frågar om jag känner denne.
Oftast är det bloggläsare och dem har jag gärna på fejjan. Jag skriver aldrig ngt hemligt där utan använder det lite som blogg.

fia fit sa...

Dissar, dissar och åter dissar ;-) Alla mina elever försöker bli kompis med mig så jag är van ;-)

Annika sa...

Har i regel bara folk som jag träffat IRL som vänner på FB. Men jag menar, har man fått en grodmaskot skickad till sig så räknas det med... ;)

Malde sa...

Säger magkänslan avböj, så gör jag det. Fast en gång fick jag ändra mig, när en gemensam kompis berättade vem det var :-)