måndag 28 februari 2011

Nä nu jä*lar...


Kom för att hämta Storebror på fritids idag,
och möts av att 4 killar (varav han är yngst) sitter vid en dator i skolans lokaler,
de verkar spela spel och han har precis fått en lapp av en äldre kille som går i 4:an med en URL-adress på,
en URL-adress som det tar mig en halv sekund att se att den är grymt olämplig för en kille på 8 år,
så jag konfronterar den andra killen omedelbums och frågar vad det är för adress Storebror har fått,
skitungen tittar på mig och säger sen: "en spelsajt bara..."
- "Aha, men du..." säger jag då, "jag ser att den innehåller tre 6:or och det är ju djävulens symbol - vad är det för sajt egentligen?"
Ungen vidhåller att det "bara är en spelsajt",
- "Jaha, men du, om det här är någon skit så kommer jag att ringa dina föräldrar ikväll, bara så du vet..." avslutar jag med - och tycker att jag därmed ger honom en möjlighet att svara ärligt...

Gissa vems föräldrar jag kommer att ringa ikväll och gissa vilken rektor som kommer att få ett samtal ang. att omedelbart lägga ett kraftigare filter mot våldsamma spelsajter på skolans datorer
(och spärra dem mot vissa sajter helt !)

Inga kommentarer: