fredag 25 februari 2011

Smygvägning

Jag har känt mig omotiverad en stund,
förra helgen ballade kosten ur helt,
av många olika anledningar,
och motionen har inte blivit lika frekvent eftersom det har varit svinkallt och lite till ute,
så jag har känt det som att jag varit på väg utför,
att viktminskningen avtagit,
så jag "smygvägde" mig i morse...
Eftersom jag redan bestämt att jag skriver upp vikten en gång i månaden i tabellen till höger så är det inget jag tänkte publicera där,
men jag tänkte att jag kanske skulle fungera i avskrämmande eller (kors i taket) peppande syfte
Det kanske verkar lite rubbat,
ja ja,
men så funkar jag,
iallafall,
till saken,
jag har varken gått upp eller ner - hurra !
Det finns alltså hopp inför nästa veckas vägning eftersom jag redan igår hittade tillbaka till mitt driv och min motivation,
nu gäller det bara att hålla ordning på kosten igen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va du är läskigt duktig!!!

Helena m. 4 sa...

Visst är jag...
*supermycket ironi*
buuuuu !
*läskigt spökljud*

Fia Fit sa...

Men det är ju bra! Då kan du lägga in en låt med Status Quo här då ;-)

Helena m. 4 sa...

Det är helt okej, med tanke på hur "slarvigt" jag levt är jag jättenöjd (men duktig har jag inte varit direkt - därav ironin).
Nästa vecka dock - då ska jag verkligen ge mig den på att styra upp det hela (igen)