tisdag 8 februari 2011

Historien om den smidiga och graciösa mamman...

Tänkte bara bjuda på ett ögonblick från imorse:

Har i ett svagt ögonblick lovat skjutsa mannen till heldagskonferensen idag och springer därför som ett skållat troll mellan kök, hall och badrum,
måste få på barnen ytterkläder eftersom vi åker direkt till dagis efter att ha lämnat mannen, måste få undan viktiga kylvaror typ smör och pålägg eftersom det inte klarar en dag i rumstemperatur eller en dag med Ella sniffandes efter godbitar i köket,
just det,
Ella,
henne har vi ju fortfarande i köket bakom en drygt 90 cm hög barriär som man på smidigast möjliga sätt ska ta sig över,
men gärna fort eftersom tiden sällan räcker till på morgonen

Iallafall...
barnen har till slut fått på sig ytterkläderna och är på väg ut till bilen med mannen,
jag plockar undan mat,
kommer på att jag måste ut i badrummet för att fixa håret,
(låååååång historia, men min lugg har varje dag en dejt med plattången innan jag lämnar huset)
skuttar över barriären utan att skada mig,
sladdar in i badrummet,
upptäcker att jag har med mig både en ask Lätt& Lagom och en förpackning skivad kalkon,
- och sist jag kollade har vi inte kylskåpet i badrummet
bara att vända på en 5-öring
- eller nuförtiden får man väl vända på en 1-krona
över barriären igen,
in med sakerna i kylen,
över barriären igen,
- vid det här laget börjar jag känna mig som en av systrarna Kallur,
in i badrummet,
inse att delar av golvet är vått då någon duschat sjövilt i morse,
hoppa över detta,
landa och upptäcka en ihopvikt men ändå snubbig blöja som hamnat på golvet bredvid blöjtunnan strax framför mig,
precis lyckas undvika denna genom att vrida min kropp i en position som skulle gjort vilken elitgymnast som helst stolt,
detta för att på så sätt hinna förflytta tyngdpunkten inför nästa fotnedsättning
undvika att landa i badkaret efter denna akrobatiska övning,
fixa håret på "två röda",
tar mig snabbt ut i hallen,
får på mig jackan och halsduken,
är nästan i mål alltså...

...och kliver i smält snövatten som någon dragit in i hallen...
*hurra* - inte...

stoppar ner mina blöta strumpor i stövlarna och går ut till bilen...
*hata snö*
*hata snö jättejättemycket*

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. oh my. vilken morgon. hahaha. du beskriver den alldeles strålande. Hoppas du har torra fötter och kan skratta åt det så här i efterhand. :-)

KRAM!

Fräsigt sa...

HA HA HA HA!!!Fantastiskt. För mig som läser. Not so much för dig.

Anonym sa...

Jösses! Skrattade gott men jag förstår att det inte var så himla kul. Då.

fia fit sa...

Shit! Ha ha ha! Du har fått en hel del motion du med idag ;-)!