torsdag 10 februari 2011

okej - vem är vem ?


Det uppdagades en liten minneslucka igår,
eller snarare en kunskapsbrist,
och den uppenbarades under gårdagens go'nattläsning,
vi läste bland annat "Kalle Anka som brandman" och där förekom hans brorsöner titt som tätt,
alltid presenterade i en klump som "Knatte, Fnatte och Tjatte",
och alltid i en röra på samma bild,
ingen gjorde något speciellt och stod på det sättet ut från syskonmängden
(ankflocken ?)

I slutet på boken kommer så frågan från Lillebror,
frågan som får mig att inse att jag aldrig lyckats lära mig vem som är vem av de där attans små fjäderfäna,
för seriöst,
hur många av er kan - UTAN ATT GOOGLA DET - säga vem som är röd, grön och blå av dem?

Kom igen nu,
förbluffa mig - om ni kan...

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ingen aning. Och jag hade ändå Gröngölingsboken när jag var liten. Men jag kör en gissning, blå=Knatte, grön=Fnatte och röd=Tjatte eller så är det helt tvärt om. :-D

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. Ingen aning.

Annika sa...

Pass.

Helene sa...

Inte en susning, dessutom böt de väl kläder med varandra så det känns som om det kvittar vem som är vem liksom =)

Fru Gårman sa...

Dunno!

Suzan sa...

visste inte att det var ngn specifik som hade ngt speciellt namn.. dom är ju ändå alltid tillsammans! haha =)