fredag 18 februari 2011

Go' fredag på er

Själv har jag GÅTT till dagis med barnen idag,
givetvis med stora springvagnen
och visserligen bara 3 km,
men bilen står ju på verkstaden och är död tills de ploppat i en ny generator och ett nytt batteri,
ååååååhhh vad roooligt... inte
det känns som att min plånbok kommer att drabbas av kräksjukan i början av nästa vecka för det lär ju kosta en slant,

- men idag ska vi hem till bästa grannarna på casual friday igen,
och det - det är trevligt,
så det är vad jag lägger fokus på idag,
ska även hitta lite goda recept på snacks som inte är alltför onyttiga

2 kommentarer:

Anonym sa...

Goda lite nyttiga snacks kan kanske jag bidra med!

Ugnen på 220 grader.
Riven parmesan ost eller liknande (minns inte vad alla sorter heter...)Piccorino? Kanske...
Lägg två hårda tunnbröd på en plåt, helst Gene för de är godast. Strö rikligt med ost över dem och in i ugnen tills de blivit gyllenbruna.
Låt svalna något och bryt i lagom stora munsbitar! Super enkelt och gott!

Chrissan sa...

Tänk så bra motion du fick.:)
Snackstips som jag inte testat själv än, men som tydligen är populära i mina LCHF-kretsar.;)
Chilicheesebollar 01/16/2011
1 Comment

Dessa små bollar, eller ploppar är jättegoda som kvällssnacks, funkar jättebra att dippa!

2-5 msk philadelphiaost
1 ägg
2 msk fiberhusk
4-5 dl riven ost
hackad färsk chilifrukt
Kryddor, valfria

Man blandar allt i en skål och låter det stå och svälla en stund, det ska vara lite kletigt, är det inte det så kan man blanda i mer philadelphiaost. Sen rullar man bollar och läger på en plåt, dessa små godingar gräddas i 175 grader i mellan 10-20 minuter beroende på hur stora man gjort dem, jag fick ut 30 st på en sats och gräddade mina i nästan 20 minuter, man ser på färgen på dom också, när de är gyllenbruna är de klara!