torsdag 27 januari 2011

Spenaten goes Fia Fit


Idag gjorde jag en "Fia Fit"
och nu menar jag inte att jag ringde till frisören och snurrade in mig i en massa ekivoka/freudianska krångligheter när jag skulle boka en tid,
näpp,
för jag vet nämligen vad min frisör heter: Marie

Nä, det jag har gjort är utövat vardagsmotion,
tahdaah,
jag har nämligen burit 35 st lådor med kakel från Höganäs lagerlokal till min bil och sedan från min bil in i huset,
och när jag "sprang" där fram och tillbaka på våran isiga gång med lådorna som inte direkt var lätta tänkte jag direkt på Fias "bokträning",
inte för att jag hoppades att Höganäs skulle ringa och be mig komma tillbaka med kaklet, men gällande avståndet, tyngden och "spagettiarmarna"...

Dock ger jag "kakelbärande på isig gång" endast +++ eftersom det inte var så fysiskt utmanande,
utom då möjligtvis balansmässigt...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses! Ja, idag behöver du inte tänka på styrketräning ;-)

Vad är det som ska få nytt fint kakel? Nyfiken! Före- och efter bilder, tack!

Annika sa...

Kan rekommendera detta som ett komplement! ;) http://www.youtube.com/watch?v=PcC8hZPwj6w

Lysande ögonblick! sa...

Du, tycker minsann att det kan räknas som träning! :-)

fia fit sa...

Åh vad du är duktig! Heja heja dig! Och du nu vet jag vad hon jag har klippt mig hos ngr gånger heter. NATHALIE!

Det kommer jag aldrig att glömma ;-)

Kram

Helena m. 4 sa...

Ha ha Fia - det är bara att tänka på den där slagdängan av Ola som rullade på radion för nåt' år sen alltså...

http://www.youtube.com/watch?v=EUzgbTQ5sbw

Caja: sa...

...och balansträning är viktigt..../caja