fredag 21 januari 2011

Hos Käftis

Spenatens Folktandvård bjöd på en JÄTTETREVLIG tandläkare,
en ung tjej
(typ som jag)
(näää, troligtvis lite yngre)
som gjorde allt lugnt, trevligt och pedagogiskt,
pekade på röntgenbilderna,
förklarade varför hon gjorde saker och vad hon hittade,
för hon hittade faktiskt hål...

- men ingen tandsten !
man måste ju se det positiva av saken...

Jag gick därifrån med en ny tid bokad och med ett recept på flourskölj

Senare idag,
när jag kommit överens med min mobil,
så kommer en bild,
inte på tandläkaren men på en överraskande detalj...

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Recept? Recept som apoteksrecept?
Vi kör, på rekommendation av vår tandhygienist, FLUX. Icke recept...

Helena m. 4 sa...

Jepp - Apoteksrecept...
Jag blev lika förvånad som du

Caja: sa...

Huganemig för hål....men bra att det inte fanns tansten! Bild..spännande...är det en bild på svalget??

*Fniss*/caja

Anonym sa...

Inte kul med hål... men bra att du gillade tandisen i alla fall.

Nica sa...

Bra att det gick fint!
Det är underbart med bra tandläkare :)