fredag 14 januari 2011

Problemet

Problemet är att jag är en "allt eller inget" person,
så antingen är man jättejätteduktig eller så kan man superslarva helt,
dock har jag denna gång endast under drygt 24 timmar varit ofokuserad,
men det känns som jag superslarvat

Det har blivit 2 kexchoklad - hej PMS !
och ett gäng julknäcke med ost
och något glas Schweppes Lemon

så visst,
det är inte superdåligt,
men enligt perfektionisten i mig är det värdelöst beteende just nu och därför blir jag låg och öppnar upp för mer slarv eftersom det redan är påbörjat - typ,

idiotiskt tänkt nu när man skriver ner det,
men mycket mer "dum-logiskt" när man lever det...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ta en lång promenad med hunden och sen 3 stora glas vatten och kanske en kopp ingefärste så ska du se att det känns bättre! Ingefära är bra för matsmältningen.

Cayenne sa...

Här är en till som har problem med fokus och karaktär. Det hänger nog i luften.

Anonym sa...

PMS - denna förbannelse!!!
Men mörk choklad finns alltid hemma här under dessa perioder (minst 80%) samt att jag laddar kylen med ugnsstekt fläsk (tror receptet finns på min blogg) - med dessa två känns perioden lite säkrare!

Annika sa...

Jag fattar den där "allt eller inget"-grejen, verkligen. Har varit sådan själv. Problemet är ju just att går man minsta lilla utanför sin påhittade gräns så känns det kört och då "kan man lika gärna...". Vilket, som du själv skriver, är rätt idiotiskt. För så där funkar ju inte kroppen! Bara att du ändrar din kost litegrann gör ju skillnad.
Även om det känns svårt - försök hitta ett sätt/en diet som funkar i längden. En som tillåter lite njutning och PMS men som ändå känns hälsosam! Hälsan är det viktigaste, inte ett snabbt viktras. Du är grym som har ambitionen att ta hand om dig! Försök att inte vara så jäkla hård mot din stackars PMS-iga kropp... ;)
Kram! /Grodan

Anonym sa...

Känns bekant... lätt att hitta ursäkter... Men idag är det fredag så!

Suzan sa...

Jag är likadan!