onsdag 26 januari 2011

Frukost a'la carte

I morse deklarerade Lillasyster högt och klart att hon minsann ville ha "kött och makaroner och sås" till frukost,
inget annat,
och eftersom jag vet hur envis och stensäker den lilla damen är så stekte jag lite kött
(oxfilé var det enda jag hade som var ofruset)
hivade i creme fraiche i pannan när köttet var klart och spädde ut med lite mjölk,
voilà - brun gräddig sås !
I med microvärmda makaroner och ner i en tallrik,
5 minuter senare är i princip allt uppätet...

- utom liiiite liiiite grann som jag nu tagit till lunch
(inte makaronerna såklart, men det andra)

5 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Det är sån frukost man egentligen ska äta för att orka med dagarna. Hon är klok hon! :)

Fräsigt sa...

Okej. Där tappade du mig i vad jag gör för mina barn. LOOOORD, vad du är snäll. Jag är en elak mamma. Elakelakelak. :)

KRAM/E

Helena m. 4 sa...

Det flyter smidigare så, 4 barn på tvären skulle göra mig galen... men jag är inte alltid snäll

Fia fit sa...

Du är lika galen som tjejen ;-)!!!!

Cool brud!

Chrissan sa...

Mina barn äter hellre en rejäl truckerfrukost.
Gärna stekt korv och potatis. Eller varför inte en tallrik pasta.:)