lördag 1 januari 2011

Ja, nån'stans ska man ju börja


Nu har det snart gått 24 timmar sedan det blev 2011,
det har också gått lika lång tid sedan jag åt/drack något med socker i,
någonstans ska man ju börja,
och varför inte en rivstart när man är motiverad,
dock ingen diet utan snarare små steg mot förändring.

Jag gör även en nystart i kolumnen ute till höger så får vi se var det slutar den här gången,
kom ju tyvärr inte på fötter igen efter min långa förkylning i oktober/november,
men hoppas kunna uppta även detta nu under vinter/vår.

Jag kommer fokusera på mig i år,
inte alla andra först,
utan mig först,
Tänkte bli lite snällare mot mig själv,
och kanske hitta tillbaks till ett tidigare mig,

2011 får bli mitt år !

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Jag hakar på.
2011 blir vårt år.:)
Lycka till!

Lisa sa...

Jag hakar också på!! 19 (!) kilo ska väck! Vet precis var de kommer ifrån och har alltså mina aningar om vad som krävs för att bli av med dem, vilket bland annat inkluderar sockerfritt. Så vi följer varandra, man kan behöva all pepp man kan få! Kanske också ska skriva in mina framsteg i högerspalten som du.. Får klura lite på det. :)

Och: du kan nog klicka in på min receptblogg emellanåt för den ska bli en lågkalorireceptblogg nu. Allt du behöver göra är att undvika alla kategorier som inte heter "koll på kalorierna".. ;)

Lycka till, det kommer gå asbra!!!!

NinaPX sa...

Att vara snäll mot sig själv är aldrig fel, tyvärr något som ofta glöms bort när det är många omkring oss som pockar på uppmärksamhet. Lycka till med de små förändringarna och låt 2011 bli ett riktigt bra år för oss alla! Må gott!

Anonym sa...

Just nu känns det lockande att hänga på men det kan bero på att jag är magsjuk...