onsdag 26 januari 2011

Plåt - nej tack !

Jag hatar plåtar !

Jag gillar att baka och laga mat i ugnen,
men jag hatar plåtarna som måste diskas efter,
vilket ofta resulterar i att de blir stående sist kvar i diskhon,
som barnet som blir valt sist på gympan,
och där står de,
i typ en vecka eller så,
himla opraktiskt eftersom man måste flytta dem då och då för att komma åt att diska av annat,
men diska plåtarna - näh näh...

Visst gör ni så också - va'?


Bredvid ser ni den aktuella kollektionen - höstens färger gäller alltså även i vår...

9 kommentarer:

Sus sa...

Bakplåtspapper.
Så klart.

Helena m. 4 sa...

Jo men visst,
men det funkar ju inte alltid
(och det rinner över ibland ändå...)

Anonym sa...

JA! Så gör jag också! Himla irriterande ;D
//Gafflan

Annika sa...

Samma gäller stekpannor i det Herlitzka hemmet...

Ting sa...

Jag tar dem direkt, så slipper jag se eländena sen!

Caja: sa...

Bakplåtspapper går det åt massor av i detta hemmet. Har jag någon form som ska stå på plåten och det är risk för att det rinner över...då häller jag vatten på plåten så det är blött hela tiden, voiala..så är den lättare att göra ren.

Ha en bra dag/caja

Nica sa...

Hatar, hatar, haaaatar plåtar. Förstår dig precis!

Ann sa...

Jag ställer mina i badkaret. På med diskmedel eller i värsta fall ( om det har bränt in nåt skit ) så tar jag fram ugnsrengöring och låter det verka ett tag. Spola av ! Så duktig är jag ;)(ibland)

LillaUlle sa...

Ja, precis så gör jag!! När också ett rätt rejält hat till plåtar... iaf sådana som använts och måste diskas. Vilket iofs är rätt vanligt när man använder sig av ugnen...