fredag 14 januari 2011

Det man lovar ska man hålla


Lovad i ett svagt ögonblick i morse att Lillebror skulle få fiskdammspåse i eftermiddag efter dagis,
han var så söt när han på väg till dagis sa:
- "Mamma, TÄNK om det är julgransplundring på dagis idag igen ! "

Jag förklarade så pedagogiskt jag bara kunde att det händer nog bara en gång per år, när man kastar ut granen...
men hans förväntansfulla glitter i ögonen gjorde att jag direkt efter sa:
- "Men vi kan ju ha fiskdammspåse här hemma i eftermiddag"

...och på den vägen är det.
Jag har fixat 4 påsar,
för givetvis måste hela kvartetten få varsin innehållande:
popcorn, mandarin, ballong, kaka och en liten studsboll.

Mammapoäng:
8 ganska feta poäng tycker jag själv...

Uppdatering:
- "Mamma, det här var den BÄSTA fiskdammen nån'sin !"

9 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut! Hoppas det blev lyckat oxå!

Sus sa...

Jag skulle säga 10. Lätt!

Sus sa...

Jag gillar förresten dina presentationer av dina följare...det borde jag gjort för länge sedan..

Helena m. 4 sa...

Jag snodde konceptet rakt av från Fräsigt, hoppas att det uppskattas och gör att personerna känner sig inbjudna och sedda.
Men du - har du inget annat för dig i helgen kan du ju börja beta av dina 195 st ;-)

Chrissan sa...

Verkligen! ;)

4U2 sa...

Ja, man faller ofta på glittrande barnögon!

Fia Fit sa...

Gud vad härligt! Äskar sådana grejer. Sådär var min mamma! Helt underbar! 20 p till dig.

Vad hände i veckan? Måste läsa bakåt i bloggen!

Helena m. 4 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Caja: sa...

Bästaste fiskdammsmamma...har saknat dig på mitt lilla party..eller..ok, du har inte hunnit in ännu..förstår det. Det är jobbigt att leka fiskdamm ;-* *blink*

Partyt är dock inte över än...*blink* igen...

Ha en go lördag/caja