söndag 23 januari 2011

Om att äta upp sina ord

I förra inlägget hade jag mage att skriva att jag kände mig oförskämt pigg efter kalaset,
mooahahahahaaa...
tillåt mig skratta,
cirka 2 timmar senare höll jag på att somna,
sittandes på golvet i Storasysters rum,
medan jag läste en bok,
seriöst,
mitt i en mening,
"Mamma Mu satt och hade trå..... zzzzz.... "
(och det var ju inte Mamma Mu som somnade direkt...)
eller så läste jag helt plötslig ett ord som inte alls stod i texten,
"Kråkan kom flygande, han hade varit hos doktorn..."
vilket snabbt följdes av:
- "Men mamma, så står det ju inte ! "
(nackdelen med att ha 2 barn som kan läsa)

Tog mig dock igenom 2 böcker,
med nöd och näppe,
och raglade sedan ut till soffan,
sömndrucket-ragglade inte spritdrucket-ragglade...
och hade jag inte satt mig upp och ätit något så hade jag garanterat lyckats med konststycket att somna under 4:ans Nyheter

Dock sov jag innan kl. 22:15,
i sängen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du vaknade pigg och utvilad idag!